Simpele en gezonde ei muffins

Op mijn Instagram zag je ze vast al een keertje voorbij komen, de ei muffins. Ik probeer altijd te mealpreppen op de dagen dat ik wat meer tijd heb. Dit om ongezond snacken en eten te voorkomen. Er is nog werk aan, want herpakken na de feestdagen is lastig. Herkenbaar? Hopelijk ben ik niet de enige 🙂 Gelukkig had mijn man dit jaar hetzelfde in gedachten en gaan we samen werken aan onze eetgewoonten. Te beginnen bij een goed ontbijt. In de zomer zijn dit meestal smoothies, in de winter eet ik liever iets warm zoals een havermoutpannenkoek, groenten omelet of ei muffin. Weinig tijd? Dan drink ik snel een eiwit shake. Ik gebruikte voor dit recept 8 eieren aangezien ik er niet meer had, maar mocht je meer eiwitten willen per portie kun je eieren toevoegen naar wens. Net als de keuze van groenten, ook die kun je toevoegen naar smaak.

Recept

  • 8 eieren
  • Geutje alpro room of melk
  • Peper
  • Zout
  • Basilicum
  • Oregano
  • Siliconen bakvorm
  • Klopper
  • Maat beker
  • Zak spaghetti groenten

Verdeel de groenten over de muffin vormen. Zelf gebruikte ik een halve zak spaghetti groenten hiervoor en een handje sperziebonen. Om tijd en moeite te besparen kan je net als ik diepvries groenten gebruiken. Die zitten gegarandeerd vol vitaminen. Geen paniek, ze garen prima in de oven.

In een maatbeker klop je de eieren met de kruiden en een geutje melk of room.

Verdeel het eimengsel over de muffin vormen en zet vervolgens in een voorverwarmde oven. Bij ons duurde dit ongeveer 25 minuten op 180°C combi(hetelucht en ovenstand).

Als je een siliconen bakvorm gebruikt, kan je de muffins makkelijk eruit halen met een vork. Afwassen is kinderspel, zo heb ik het graag!

Laat het smaken!

……………………..

Mocht je dit receptje uitproberen, tag me dan zeker op Instagram of Facebook. Ik ben erg benieuwd wat je ervan vindt!