[:en]Recept : Quinoa salade[:]

[:en]Vandaag deel ik een makkelijk receptje om een gezonde lunch klaar te maken met Quinoa. Mocht je me volgen op Instagram, dan zag je het al in mijn stories natuurlijk!

Quinwat?

Wat je moet weten over deze wonderkorrel, is dat ze dubbel zoveel eiwitten bevatten als rijst. Vooral voor een vegetariër zoals ik is dit interessant aangezien ik mijn proteïne niet meer uit dierlijke bronnen haal(Tenzij uit bio eieren).Ook zitten er meer vitaminen en mineralen in en bevat het geen gluten.

Voor je Quinoa gaat koken, moet je ze eerst even spoelen. Zo verwijder je de rond de korrel die zorgt voor een bittere smaak. Zelf doe ik ze gewoon enkele minuten in een kommetje met lauw water. Vervolgens giet ik ze af en spoel nog eens na onder de lopende kraan.

Restjes

Aan het einde van de week blijven er soms voedingsmiddelen over in onze koelkast. Ideaal om in een salade te doen. In de diepvries had ik nog een halve zak groentjes, deze wokte ik even met wat olijfolie en kruiden. Het halve bakje champignon dat over was van de dag ervoor kon er ook nog bij. Zeezout erover en dan als laatste de in bouillon en zeezout gekookte Quinoa eronder.

Even verdelen over 4 bakjes en dan nog wat extra restjes eraan toevoegen. Voor versie 1 waren dat kersttomaatjes, pijnboompitten en gekookt ei. Een eiwitbom voor de sporter 😉 Dan voor dag 2 een blik Rio Mare, gesneden groene olijven en een gekookt ei.

Zelfs mijn man vond het lekker en hij eet alles met een sausje. Mocht de salade de dag erna toch iets te droog zijn, kan je er een beetje olijfolie over doen. Je kan het zowel warm als koud eten.

Smakelijk !

………………………………..

Q. Lust jij graag Quinoa?

Lekkere receptjes mogen altijd gedeeld worden bij de reacties 😉

[:]