Thuis trainen doe je gemakkelijk met deze app

Aangezien ik tegenwoordig niet meer echt de tijd vind om naar de fitness te gaan, doe ik het gewoon thuis. Daar ziet niemand hoe ik afzie 🙂

Ik kreeg van iemand de tip om 8FIT te downloaden.

Deze app is erg handig en bovendien ook gratis. Je moet voordat je kan starten met de training gewoon even enkele gegevens ingeven. Op basis daarvan kiezen ze voor jou welk trainingsschema je moet volgen.

8FIT, druk op “get started” en begin met je actieve levensstijl !

Na het invullen van je geslacht, gewicht en lengte, wordt er gevraagd naar je persoonlijke doel. Voor mij is dat momenteel vet verbranden, ik wil alles graag een beetje strakker.

Dan gaat de app je ook vragen wat je vetpercentage is. Wanneer je dit niet weet, kan je aan de hand van de foto’s je vetpercentage schatten. Het volgende dat je moet ingeven is het vetpercentage dat je wil bereiken. Ook daarvoor kan je de foto’s bekijken.

In het volgende scherm kan je dan kiezen in hoeveel tijd je dit alles wil bereiken. De app laat je dan zien hoeveel gewicht je kan verliezen in de door jou gekozen periode.

Vervolgens ga je je plan kiezen. Je kan de app gratis gebruiken om te trainen. Hiervoor kies je de bovenste optie “Free plan“. Wil je ook de maaltijdplanner en boodschappenlijsten erbij, kan je voor de betalende versie kiezen. Druk in het volgende scherm op “don’t offer again”.

Je kan je trainingen inplannen en dan krijg je een melding van de app dat het tijd is om te trainen. Als dat niet motiverend is !

De volgende vragen gaan over je huidige conditie, aan de hand hiervan kunnen ze je workout level bepalen. Aan het einde van enkele simpele vragen krijg je een score op 8. Dan geven ze je een trainingsschema suggestie en kan je kiezen of je deze wil behouden of andere wil bekijken. In het volgende scherm krijg je voldoende informatie over de inhoud van het gekozen programma. Om te beginnen druk je gewoon op “join program”.

En dan krijg je de inhoud van je programma te zien. Nu kan je van start gaan ! De volgorde hoef je niet te volgen, je kan zelf kiezen welk schema je eerst doet.

Ook de volgorde van de oefeningen kan je verwisselen met de pijltjes aan de rechterkant. Wanneer je op “start” drukt vragen ze of je altijd een warm up wil, dit kan je best wel doen om blessures te voorkomen. Laat je spieren rustig opwarmen.Wil je dit niet, kan je het balkje naar links zetten.

Alle oefeningen worden voorgedaan,dit vind ik heel erg handig. Bij de opwarming duurt elke oefening 20 seconden en telt de app af.

En dan begint het echte werk ! Hier kan je rustig eerst even kijken hoe de oefening uitgevoerd moet worden, de herhalingen staan erbij. Wanneer je klaar bent kan je op volgende drukken. Rechts in de hoek staat ook de tijd die verstreken is.

Na de training vraagt de app je nog hoe je het vond en krijg je ook te zien hoeveel kcal je verbrand hebt. Dit is een schatting, want iedereen is anders. Om zeker te weten hoeveel kcal je verbrand en wat je hartslag is, kan ik je alleen maar aanraden om een hartslagmeter aan te schaffen.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze app vinden, laat het me weten bij de reacties hieronder !

✖Volg mij op Instagram

✖Like mij op Facebook

✖Voeg mij toe op Pinterest

✖Volg jij me al op Bloglovin’ ?